About me

Big Blue 05
$15mln „Big Blue” Hi-End Digital Film Studio Grand Opening 1999r. photo: A. Artymowicz
cropped-screen-shot-2017-07-31-at-16-08-58.jpg
Uruchamiam najbardziej zaawansowane cyfrowe studio dźwiękowe w Polsce, legendarny Neve DFC, 1999r.

Doktor reżyserii dźwięku. Absolwent i wykładowca Wydziału Reżyserii Dźwięku Akademii Muzycznej w Warszawie (obecnie Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina).

Już w w drugiej połowie lat 80-tych na prywatnym nowoczesnym systemie realizuje komputerowy mastering płyt CD polskich zespołów muzycznych. Dyplom Akademii Muzycznej z wynikiem bardzo dobrym uzyskał w 1993 roku broniąc pierwszą w kraju pracę magisterską poświęconą dźwiękowym systemom harddyskowym i ich współpracy z systemem MIDI.

big blue ja2 small.jpeg
Weteran technologii komputerowej realizacji dźwięku
ja w big blue
S1 „Big Blue” Dolby Digital® Studio 2008r. fot. PAP

 

Dzięki corocznym pobytom w USA podczas których poznawał nową technologię stał się pionierem technologii komputerowej postprodukcji dźwięku w Polsce. Wkrótce specjalizuje się w finalnym kreatywnym procesie kreacji warstwy dźwięku do telewizyjnych i kinowych filmów fabularnych, z wykorzystaniem systemów dźwięku przestrzennego (np. Dolby Digital 5.1/EX, DTS i innych).

Aktualnie pracuje z użyciem najnowszych immersywnych technik dźwięku 3D, znajdujących zastosowanie między innymi w nowych mediach, interaktywnych zastosowaniach multimedialnych takich jak wirtualnej (VR) i wzmocnionej (AR) rzeczywistości.

augmented_reality_1.jpgimages.jpegUnknown.jpeg

Niektóre Seminaria i Warsztaty wygłoszone m.in. w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina i Międzynarodowyh Sympozjach.

___________________

Bezpośrednio po ukończeniu studiów jako reżyser dźwięku rozpoczął pracę w Telewizyjnej Agencji Produkcji Teatralnej i Filmowej TVP S.A. w nowo otwartym pierwszym komputerowym studiu dźwiękowym TVP (1993). Jest autorem warstw dźwiękowych około 300 telewizyjnych produkcji filmowych: teatrów telewizji, filmów dokumentalnych i fabularnych, oraz około 100 fabularnych kinowych filmów, które powstały we współpracy z czołówką polskich reżyserów i kompozytorów muzyki filmowej.

Członek kapituły:

W 1999 roku otrzymuje Grand Prix za projekt multimedialny „Clouds” inspirowany muzyką Macieja Zielińskiego, który prezentowany był na VII Międzynarodowym Festiwalu Audio Art.

Wśród sukcesów zawodowych jest również nominacja do nagrody Orły (polskich Oskarów) za dźwięk w filmie Haker Janusza Zaorskiego.

0252915.jpg
„Haker” fot. filmweb
wfd.jpg
Big Blue Studio S1 fot. WFDiF

W 1999 roku uruchamia najnowocześniejsze w Polsce Dźwiękowe Studio Filmowe. Rozpoczyna pracę w WFDiFponownie staje przed nowymi ciekawymi wyzwaniami: rozwija warte dziesiątki milionów dolarów studio o niezwykłym stopniu skomplikowania, jest ono licencjonowane równocześnie przez George Lucas THX® oraz Dolby Laboratories®. Jest to bardzo zaawansowane (wielkosci średniego kina) cyfrowe kinowe studio postproduckji filmowej w  Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych w Warszawie.  W ciągu kilkunastu lat pracy reżyseruje tam dźwięk do około 100 kinowych filmów najlepszych polskich reżyserów fabularnych, tworząc dźwięk w kinowych systemach Dolby Stereo®, Dolby Digital 5.1, 6.1® i DTS® .

7.jpg
Dźwiękowe Studio Filmowe Big Blue S1 fot. WFDiF

W niezwykle bogatym dorobku zawodowym ma realizacje dźwięku na planie filmowym, choć głównie realizuje postprodukcję dźwięku – zgrania dźwięku tj. prowadzi najważniejszy kreatywny, żmudny finalny etap tworzenia ostatecznej artystycznej wersji warstwy dźwiękowej filmów, tę którą znamy z ekranów telewizyjnych i kinowych. Wykreował warstwę dźwiękową do ogromnej ilości filmów dokumentalnych, teatrów telewizji, seriali telewizyjnych a także kinowych filmów fabularnych w wielokanałowych systemach Dolby Digital 5.1/6.1® oraz Digital Theatre System (DTS)® w reżyserii czołowych polskich reżyserów takich jak:

  • Jerzy Kawalerowicz
  • Jan Łomnicki
  • Gustaw Holoubek
  • Piotr Trzaskalski
  • Władysław Pasikowski
  • Jerzy Gruza
  • Juliusz Machulski
  • Krzysztof Zanussi
  • Lech Majewski
  • Magalena Piekorz
  • Andrzej Kondratiuk
  • Janusz Zaorski
  • Jan Jakub Kolski
  • Waldemar Szarek
  • Izabela Cywińska
  • Maciej Wojtyszko
  • Jan Englert
  • Filip Bajon
  • Janusz Majewski
  • Magdalena Łazarkiewicz
  • Bogusław Linda
  • Waldemar Krzystek
  • Witold Adamek
  • Michał Rosa
  • Jacek Bromski
  • Wojciech Solarz
  • Wojciech Wójcik
  • i innych (fragment filmografii w bazie danych Filmu Polskiego)

Wykładowca Akademii Filmu i Telewizji (2001-2005) oraz Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (2007-2016). Współtwórca Apple Authorized Training Center for Education (AATCe) o specjalności Pro Applications w ASP.

Doświadczenie zawodowe obejmuje szerokie spektrum działań, w którym znajduje się także cyfrowa rekonstrukcja dźwięku i projekty multimedialne.

Posiada następujące certyfikaty:

  • trener montażu video w systemie Apple Final Cut Pro
  • trener Apple Compressor

Unknown.png

Realizacja dźwięku, finalne zgrania dźwięku w systemach wielokanałowych (m.in. Dolby Digital) nie wyczerpują obszaru twórczych zainteresowań Andrzeja Artymowicza. Wykaz jego prac obejmuje także całkowitą realizację filmów (w tym aerial videos), reklam telewizyjnych, montażu obrazu filmowego z dźwiękiem, korekcję koloru oraz przygotowania materiałów do emisji telewizyjnej ale również realizacji filmowej wraz z montażem obrazu do teledysków między innymi takich artystów jak:

playboy-2006
Reklama TV Edyty Górniak dla Marquard Polska. Zdjęcia: Andrzej Artymowicz, 2006r.

W swoim dorobku posiada m.in. kilkadziesiąt realizacji krótkometrażowych filmów dla stworzonego przez siebie serwisu modowego CATWALK:

catwalk
fot. CATWALK

produkowanych na zamówienie wybitnych przedstawicieli projektantów mody takich jak:

  • Maciej Zień
  • Michał Starost
  • Gosia Baczyńska
  • Arkadius
  • Ewa Minge
  • Teresa Rosati
  • Paprocki&Brzozowski
  • Dawid Woliński
  • Tomasz Ossoliński
  • Karolina Brodzińska

Na liście wspólpracujących firm znajdują się między innymi:

  • FashionTV
  • Lexus
  • L’Oreal Paris
  • Samsung
  • Cosmopolitan
  • Fundacja Polskie Orły
  • Żelaźni
  • Bols
  • Finlandia
  • New Age Models
  • Playboy
  • CKM
  • Orsay
  • Chantelle
  • Vistula
  • Wólczanka
  • Jackpot
  • Andre Renard
  • Essenza
  • Bytom
  • Mont Blanc
  • Marquard Media
  • Maxmara
  • Monnari
  • Olsen
  • Oskary Fashion
  • Agora
  • TVP

Produkcje filmowe  CATWALK znalazły się w rankingu kilkunastu najlepszych video podcastów w kategorii fashion przeprowadzonym przez Apple®.

Jest autorem opraw audiowizualnych i konsultantem produkcyjnym do znanych wydarzeń kulturalnych (Marquard Media jednego z większych wydawców prasowych) czy międzynarodowych targów (np. Amber Look Trends and Styles)

firm_3160_4d3c92_big.jpg

image001.png

____________

Od 2015 roku certyfikowany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego Operator Bezzałogowych Statków Powietrznych (UAV) o wadze do 25kg.

IMG_0699

Film: Making-of Koncertu Oratoryjnego na 200-lecie Uniwersytetu Warszawskiego.

———————————-

Projektuje systemy profesjonalnych symulatorów lotniczych. Jednemu z zaprojektowanych poświęcono artykuł w miesięczniku Polska Zbrojna. Jest również autorem fotorealistycznych odwzorowań 3D torów wyścigowych Redbull Air Race® zamawianych do szkolenia pilotów: znanego amerykańskiego pilota akrobacyjnego Michaela Gouliana oraz Łukasza Czepielę. Poniższe zdjęcia pokazują tzw. scenerię toru w Redbull Air Race w Gdyni z precyzyjnie odwzorowaną rzeźbą terenu, linią brzegową oraz wielką ilością obiektów 3D na ziemi, znacznie wspomagających orientację przestrzenną pilota. Różowym kolorem przedstawiono tor lotu każdego z przelotów  Łukasza Czepieli w celu odnalezienia optymalnej, możliwie najkrótszej przez co najszybszej drogi toru.

red
fot. Redbull Air Race®

A oto skontruowany przeze mnie symulator o unikalnych właściwościach. Rozdzielczość 12K(!) zupełnie niesłychana przy symulacji. Nie widać pixeli, jakość projekcji w zupełności fotorealistyczna. Również fotorealistyczne tzw. scenerie czyli świat zza okna samolotu (rozdzielczość 40cm/pix). Scenerie pokrywają większość USA i Europy. Na 50TB przestrzeni dyskowej tworzone przez wiele lat scenerie zachwycają pilotów. Kąt projekcji w płaszczyźnie poziomej to aż 190 stopni, można swobodnie oglądać się wokół samolotu, tak szeroki kąt powoduje iż błędnik reaguje jak w prawdziwym samolocie. System bez siłowników powoduje że może się zakręcić w głowie. Do tego system wibracji, subwoofer dopełniają głeboką immersje symulatora, wszystko przy wspaniałym płynnym klatkażu 30-80fps.

Jest również autorem zaawansowanych symulacji dźwięku między innymi do symulatorów Precision Flight Controls certyfikowanych przez Federalną Administrację Lotnictwa USA (FAA) takich jak Beechcraft Bonanza

Screen Shot 2017-08-15 at 03.21.07
Symulator PFC fot. Precision Flight Controls

Trasy prawdziwych lotniczych wypraw przez Kontynent Amerykański w ciągu ostatnich lat naszym samolotem general aviation. Większość z nich o długości kilkunasty tysięcy kilometrów.

Odyseje small.jpg

Reklamy