Wybrane autorskie wykłady prowadzone przez mnie na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie dla studentów Wydziału Reżyserii Dźwięku oraz otwarte dla wszystkich studentów UMFC w ramach fakultetów w systemie USOS:

Podstawy sztuki operatorskiej
Zajęcia obejmują następujące tematy:
- Podstawowe wiadomości o nowoczesnych kamerach
- Formaty sensorów obrazu
- Formaty zapisu obrazu
- Głębia ostrości i tzw. bokeh
- Ruch i stabilizacja kamery
- Rodzaje obiektywów: obiektywy o stałej i zmiennej ogniskowej
- Ręczna i automatyczna ostrość, nakamerowe monitory podglądowe
- Luminancja (IRE) i chrominancja
- Standardowy (SDR) oraz wysoki zakres dynamiki (HDR)
- Temperatura barwowa i balans bieli, ręczny i automatyczny
- Prawidłowa ekspozycja, EV, F-stop,
- Podstawy teorii koloru dla operatorów kamer
- Samodzielna realizacja ćwiczeń operatorskich korzystając z najnowszych profesjonalnych kamer 4K w formatach Micro Four Thirds oraz Full Frame na sprzęcie niedostępnym w UMFC.
- Możliwość montażu zrealizowanych materiałów video na zajęciach w semestrze letnim „Podstawy montażu i przetwarzania obrazu”









Podstawy montażu i przetwarzania obrazu
Zajęcia obejmują następujące tematy:
- Wprowadzenie do teorii koloru
- Kodeki i kontenery
- Wprowadzenie do montażu w Apple Final Cut Pro X
- Optymalizacja ustawień projektu
- Importowanie mediów
- Organizacja klipów, metadane
- Omówienie trybów montażowych
- Magnetic timeline
- Cięcie „L-cut” oraz „J-cut”
- Audio Lanes
- Nauka „czytania” tzw. videoscopes
- Sposoby użycia filtrów i przenikań
- Wstęp do korekcji koloru
- Renderowanie obrazu i dźwięku
- Eksportowanie plików master
- Transkodowanie filmu dla różnych odbiorców
- Video 360, realizacja, montaż i exportowanie do YouTube itp.
- Montaż na zaliczenie semestru własnych lub powierzonych profesjonalnych materiałów video (opcjonalna możliwość montażu na Davinci Resolve). Posiadam wydany przez firmę Apple certyfikat trenera programu montażowego Final Cut Pro oraz Compressor










Podstawy dźwięku 3D
Zajęcia obejmują następujące tematy:
- Historia dźwięku przestrzennego
- Alan Dower Blumlein – Para Blumleina
- Michael Gerzon – Ambisonia
- Porównanie 5.1/6.1 z Ambisonią z perspektywy ok. 100 kinowych zgrań filmów fabularnych
- Izotropowość Ambisonii
- Beamforming
- Systemy montażowe DAW obsługujące ambisonię
- Technologia ambisoniczna
- Rzędy ambisonii FOA, HOA
- Formaty A, B i inne
- Pantofonia 2D
- Peryfonia 3D
- Charakterystyki kierunkowe
- Formaty ambisonii AMB, FuMa, AmbiX
- Sennheiser Ambeo nagrania w ambisonii pierwszego rzędu
- Zylia nagrania w ambisonii trzeciego rzędu
- Upsampling pierwszego do trzeciego rzędu ambisonii
- Przetwarzanie dźwięku w ambisonii
- Funkcje Transferowe Głowy HRTF
- Dźwięk przestrzenny i „head locked”
- Wykorzystanie optycznego śledzenia ruchu głowy
- Wykorzystanie śledzenia ruchu głowy przez Bluetooth
- MPEG-H
- Wykonanie scenki dźwiękowej w technologii ambisonicznej z wykorzystaniem śledzenia ruchu głowy








Musisz się zalogować aby dodać komentarz.